Foto: srbija.gov.rs

Unapređenje sistema elektronskih faktura

Biznis Autor: M.S. | 16:50 Subota, 31 08 2024 Foto: srbija.gov.rs

Ministarstvo finansija Vlade Republike Srbije saopštilo je danas da će od sutra korisnicima sistema elektronskih faktura (SEF) biti dostupna brojna unapređenja, koja uključuju nove evidencije PDV-a.

U saopštenju se navodi da se SEF menja u cilju uvođenja preliminarne PDV prijave, koja će se popunjavati automatski iz sistema.

Ministarstvo je u protekla tri meseca razgovaralo u više navrata sa predstavnicima privrede, organizacijama računovođa i proizvođačima softvera o uvođenju novih evidencija PDV-a i drugih izmena u sistemu elektronskih faktura, najavljenih prilikom donošenja izmena Zakona o elektronskom fakturisanju prošle jeseni.

Pomoćnica ministra finansija u Sektoru za digitalizaciju u oblasti finansija Sonja Talijan navela je da je cilj izmena u sistemu elektronskih faktura preliminarna poreska prijava PDV.

Prema njenim rečima, Pravilnik o elektronskom fakturisanju i Pravilnik o porezu na dodatu vrednost izmenjeni su tokom leta kako bi se stekao osnov za prikupljanje podataka neophodnih za preliminarnu PDV prijavu.

Talijan je rekla da to podrazumeva i proširenje obuhvata podataka u evidenciji obračuna PDV-a, kao i uvođenje nove evidencije prethodnog poreza.

Tokom realizacije uvođenja novih evidencija i preliminarne prijave PDV-a bićemo u stalnom kontaktu sa privredom i računovođama, ali i sa proizvođačima softvera, koji u ovoj reformi imaju ključnu ulogu, pošto propisane izmene sprovode kroz računovodstvene programe, naglasila je ona.

Pomoćnica ministra je najavila da će prvi naredni skup na ovu temu biti održan 19. septembra, pri čemu će svi zainteresovani biti u mogućnosti da prisustvuju.

Ona je istakla da je nakon sastanaka sa predstavnicima privrede, računovođa i proizvođača softvera uvažen argument da pojedini obveznici ne stižu da pripreme svoje informacione sisteme ili kadrove za izmenjene evidencije, pa je zato doneta izmena Pravilnika, po kojoj se do 31. decembra neće kažnjavati nenamerne greške prilikom unosa podataka u nove evidencije.

Preliminarna PDV prijava kao proces automatizacije za pripremu i podnošenje PDV prijave, pored toga što donosi značajne uštede u vremenu, smanjuje i greške, unapređuje tačnost, čime preduzeća postaju produktivnija, a državne institucije efikasnije.

Ova prijava osigurava usklađenost sa najnovijim propisima, olakšava relevantne kontrole i revizije, doprinosi boljoj komunikaciji i transparentnosti između nadležnih (poreskih) organa i obveznika.

Najnovije izmene Pravilnika o elektronskom fakturisanju i Pravilnika o porezu na dodatu vrednost primenjuju se od 1. septembra ove godine, dodaje se u saopštenju.