Foto: serbia.travel

Ugledni gastronomski vodič „Gault&Millau“ u saradnji sa Turističkom organizacijom Srbije svečano predstavio novo izdanje za 2025. godinu

Lifestyle Autor: B.O. | 14:18 Četvrtak, 24 04 2025 Foto: serbia.travel

Ugledni gastronomski vodič „Gault&Millau“, u saradnji sa Turističkom organizacijom Srbije (TOS), svečano je predstavio novo izdanje za 2025. godinu na ceremoniji održanoj 23. aprila u hotelu Hajat. Najistaknutijim restoranima, vinarijama i kulinarskim profesionalcima ovom prilikom uručena su prestižna priznanja, potvrđujući njihov izuzetan doprinos razvoju gastronomske scene Srbije.

Čuvene „kape“ dodeljene su u više kategorija, u skladu sa strogo definisanim kriterijumima izvrsnosti.

Dobitnici tri „kape“ ove godine su restorani “Delirium Silence”, “Project 72, Wine & Deli”, “Magellan”, “Faro”, Vinska kuća Erdevik, “Enso”, “Homa”, “GIG”, “La Pista”, “Restoran 27”, “The Square”.

 

Četiri „kape“ poneli su restorani “Langouste”, “Salon 1905” i “Fleur de Sel”.

 

U kategoriji pojedinačnih priznanja istakli su se sledeći laureati:

• Najbolji somelijer: Dušan Vranić, „Fleur de Sel“, Novi Slankamen

• Najbolji POP (pristupačna i autentična ponuda): „Sve pod sač“, Novi Pazar

• Najbolji poslastičar: Jelena Isaković Martinov, „Magellan“, Beograd

• Mladi talenat: Milan Lekić, „Ebisu“, Beograd

• Šef nove tradicije: Branislav Krstić, „New Balkan Cuisine“, Beograd

• Šef budućnosti: Lazar Svrkota, „Thyme Street Cuisine & Cocktails“, Beograd

• Šef godine: Marko Đerić, „Langouste“, Beograd

 

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović, koja je zajedno sa Mirom Šemić, direktorkom srpskog izdanja „Gault&Millau“, uručila priznanja, istakla je značaj gastronomije za razvoj turizma:– Čak 53 odsto turista destinaciju bira upravo na osnovu gastronomske ponude. To dovoljno govori koliko je važno da podržimo sve koji svojim radom unapređuju kvalitet i ugled Srbije na svetskoj gastronomskoj mapi. Kvalitet hrane i doživljaj koji ona pruža među tri su najpozitivnija utiska koje turisti ponesu iz naše zemlje – naglasila je Labović.

Mira Šemić je podsetila da „Gault&Millau“ nije elitistički, već „narodni vodič“ koji svima omogućava da pronađu dobru hranu u skladu sa sopstvenim ukusom i budžetom.