Ugledni gastronomski vodič „Gault&Millau“, u saradnji sa Turističkom organizacijom Srbije (TOS), svečano je predstavio novo izdanje za 2025. godinu na ceremoniji održanoj 23. aprila u hotelu Hajat. Najistaknutijim restoranima, vinarijama i kulinarskim profesionalcima ovom prilikom uručena su prestižna priznanja, potvrđujući njihov izuzetan doprinos razvoju gastronomske scene Srbije.
Čuvene „kape“ dodeljene su u više kategorija, u skladu sa strogo definisanim kriterijumima izvrsnosti.
Dobitnici tri „kape“ ove godine su restorani “Delirium Silence”, “Project 72, Wine & Deli”, “Magellan”, “Faro”, Vinska kuća Erdevik, “Enso”, “Homa”, “GIG”, “La Pista”, “Restoran 27”, “The Square”.
Četiri „kape“ poneli su restorani “Langouste”, “Salon 1905” i “Fleur de Sel”.
U kategoriji pojedinačnih priznanja istakli su se sledeći laureati:
• Najbolji somelijer: Dušan Vranić, „Fleur de Sel“, Novi Slankamen
• Najbolji POP (pristupačna i autentična ponuda): „Sve pod sač“, Novi Pazar
• Najbolji poslastičar: Jelena Isaković Martinov, „Magellan“, Beograd
• Mladi talenat: Milan Lekić, „Ebisu“, Beograd
• Šef nove tradicije: Branislav Krstić, „New Balkan Cuisine“, Beograd
• Šef budućnosti: Lazar Svrkota, „Thyme Street Cuisine & Cocktails“, Beograd
• Šef godine: Marko Đerić, „Langouste“, Beograd
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović, koja je zajedno sa Mirom Šemić, direktorkom srpskog izdanja „Gault&Millau“, uručila priznanja, istakla je značaj gastronomije za razvoj turizma:– Čak 53 odsto turista destinaciju bira upravo na osnovu gastronomske ponude. To dovoljno govori koliko je važno da podržimo sve koji svojim radom unapređuju kvalitet i ugled Srbije na svetskoj gastronomskoj mapi. Kvalitet hrane i doživljaj koji ona pruža među tri su najpozitivnija utiska koje turisti ponesu iz naše zemlje – naglasila je Labović.
Mira Šemić je podsetila da „Gault&Millau“ nije elitistički, već „narodni vodič“ koji svima omogućava da pronađu dobru hranu u skladu sa sopstvenim ukusom i budžetom.