Ministar finansija Siniša Mali napisao je na svom instagram nalogu da će novi Savski most imati šest saobraćajnih traka, kao i da će u potpunosti biti prilagođen kako za pešake, tako i za bicikliste.
Novi Savski most će u potpunosti biti prilagođen pešacima i biciklistima, a imaće ukupno šest saobraćajnih traka, od čega su četiri automobilske i dve tramvajske. Ovo će biti mnogo bezbedniji, funkcionalniji i lepši nego stari most, na ponos svih građana Beograda i Srbije!
Prema istraživanjima, zahvaljujući novom mostu broj putnika na Brankovom mostu će biti smanjen za 8%, na Gazeli za 5%, a na Mostu na Adi za 4%.
Dužina novog Savskog mosta je 420 metara, a biće postavljen na ukupno šest stubova. Širina mosta je 38 metara, a na mestima vidikovca za pešake je 42 metra. Dvosmerni tramvajski saobraćaj će biti pozicioniran u sredini, a dvosmerni drumski saobraćaj će imati po dve kolovozne trake, sa po 6,5 metara po smeru.
Sa obe strane će biti postavljene pešačko – biciklističke staze, tako da će novi most biti u potpunosti prilagođen za pešake i bicikliste.
Sa izgradnjom novog mosta povezana je i izgradnja tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, koji će doprineti smanjenju koncentracije saobraćaja u samom centru grada za 17%, ali i smanjenju zagađenja u gradu. Tunel će imati po dve saobraćajne trake sa svake strane i biće dugačak oko dva kilometara. Ovo je prvi tunel koji će se graditi u Beogradu posle više od pet decenija.
Novi Savski most će biti završen do kraja 2026. godine, napisao je Mali.