Do kraja ove godine uređaji za elektronsku naplatu putarine - tag, trebalo bi da počnu da funkcionišu sa Hrvatskom, a do početka letnje sezone i sa Grčkom, najavio je danas pomoćnik izvršnog direktora Sektora za naplatu putarine u Javnom preduzeću „Putevi Srbije" Darko Savić.
On je novinarima na štandu tog preduzeća na 56. međunarodnom salonu automobila, koji je danas otvoren i koji traje do 26.marta na Beogradskom sajmu, rekao da je srpski tag veoma popularan i da trenutno funkcioniše i u Makedoniji i Crnoj Gori, kao i u okviru jednog javnog parkirališta u Beogradu.
Savić je naglasio da trenutno registrovano 900.000 korisnika za elektronsku naplatu putarine, a da taj uređaj koristi oko 105.000 korisnika od kojih njih oko dve trećine ili 75.000 za naplatu putarine između Srbije i Makedonije, a ostali za naplatu putarine između Crne Gore i Srbije.
- Ono što je veoma interesantno je to da je srpski tag po izgledu potpuno isti kao i tagovi koji se koriste u Crnoj Gori i Makedoniji, ali je mnogo traženiji od njihovih, jer sa našim tagom za sada prolazite kroz tri države i možete da plaćate parking na jednom parkiralištu, a uskoro se očekuje da bude u funkciji u pet zemalja - rekao je Savić.
On je naveo i da je prošle godine zabeležen rekord u naplati putarine, odnosno registrovano je više od 80 miliona transakcija, a to znači da je 80 miliona vozila prošlo naplatu putarine, odnosno kroz naplatne stanice.
- Gotovo 100 odsto je naplativost svakog vozila koje uđe u zatvoren sistem naplate putarine - tačnije, skoro svi su platili putarinu. Ostvareno je i više 420 miliona evra prihoda - rekao je Savić.
On je podsetio i da su samo u decembru pošle godine otvorene tri nove naplatne stanice, a da će se ove godine otvoriti još četiri od kojih neke na Moravskom koridoru, a dve naplatne stanice na auto-putu „Miloš Veliki".
- Za sada je pod naplatom 905 kilometara auto-puteva od blizu hiljadu izgrađenih kilometara - naglasio je Savić.
Rukovodilac Odeljenja za odnose sa javnošću Javnog preduzeća (JP) „Putevi Srbije" Ljerka Ibrović izjavila da to preduzeće nastavlja da se bavi povećanjem bezbednosti u saobraćaju i novim kampanjama na tu temu.
Ona je apelovala na medije i stručnu javnost da „Puteve Srbije" podrže i da prikazuju njihove kampanje posvećene bezbednosti.
Taj široki spektar, bilo putem interneta, televizije, štampanih medija, pomaže da veliki broj korisnika vidi, nauči ili ponovo se podseti šta treba i kako treba da radi i kako treba da se ponaša kad se nađe na državnim putevima - rekla je Ibrović.
Prema njenim rečima i inostrana iskustva potvrđuju da dobrim i kvalitetnim kampanjama koje se rade može da se deluje kvalitetno na učesnike u saobraćaju i da oni promene način ponašanja, odnosno da neželjeno ponašanje pretvore u željeno i da poštuju zakone i propise.
Ibrović je podsetila i da su „Putevi Srbije" pokrenuli poslednjih godina nekoliko kampanja u cilju povećanja bezbednosti u saobraćaju i edukaciji svih učesnika u saobraćaju i da su one bile veoma uspešne.
Te kampanje su, kako je navela - „Znak, znači život", „Ne vozi zaustavnom trakom", „Ne blokiraj zaustavnu traku", „Bezbedno u tunelu", „U tunelu nismo sami" i „Tri sekunde ceo život".
- To su sve teme sa kojima se mi susrećemo kao sa problemima na državnim putevima pa smo to iskoristili da budu i osnovne teme naših kampanja - zaključila je Ibrović.