Foto: beograd.rs

Šapić: Prvi put Beograđani vide gde je otišao novac iz gradskog budžeta

Vesti Autor: K.C. | 20:25 Ponedeljak, 16 09 2024 Foto: beograd.rs

Rebalans budžeta treba da obezbedi da nam ništa ne nedostaje i da se realizuje sve ono o čemu smo govorili u protekle dve godine. Najvažnije je da ne postoji nijedna stvar koja je ugrozila funkcionisanje grada za ovih godinu dana, iako je grad bio u situaciji u kojoj se nije nalazio prethodnih pedeset godina. Uspeli smo da nastavimo sve projekte, uspeli smo da isplatimo sva socijalna davanja, a upravo je u toku isplata po 20.000 dinara svakom osnovcu i srednjoškolcu, izjavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić na sednici Skupštine grada.

On je naveo sve one stvari koje nisu postojale pre dolaska ove gradske uprave, a koje se često olako zaboravljaju, pre svega u oblasti socijalne zaštite.

– Građani su se do sada pitali gde je otišao novac, a sada se možda prvi put najviše vidi gde je otišao novac, jer svega onoga čega nije bilo, danas ima, iako para u budžetu ima jednako kao i ranije, a troškovi su u međuvremenu porasli. I prvi put im vraćamo, a to sam isto radio i na čelu opštine Novi Beograd – rekao je gradonačelnik.

On je podsetio da je, što se tiče socijalnih mera i davanja, gradski budžet u poslednje dve godine potpuno isti, ali da se uspelo pronaći 150 miliona evra koji su direktno otišli u socijalna davanja.

– Podigli smo plate u javnom sektoru, komunalnim preduzećima, a dodatno smo uvećali plate vaspitačicama u predškolskim ustanovama, na šta je otišlo 2,7 milijardi dinara. Tu je i solidarna pomoć zaposlenima u javnom sektoru, koja je sada izjednačena i za sve iznosi 41.000 dinara. Uvođenje besplatnih vrtića i podizanje subvencija za privatne vrtiće na 33.000 dinara, a bilo je prethodno 23.000 dinara, koštalo nas je 5,5 milijardi dinara. Od momenta kada je sve to uvedeno, više niko nije to spomenuo – naglasio je Šapić.

Udžbenici su nas koštali 2,5 milijardi dinara, đačka pomoć četiri milijarde, i to su obaveze za koje smo preuzeli odgovornost, rekao je prvi čovek prestonice.

– Nastavlja se i besplatna nastava engleskog jezika za sve predškolce, zatim su tu i usluge od besplatnih ličnih pratioca, personalnih asistenata do gerontodomaćica i besplatnog ulaska na bazene – sve to plaćamo, baš kao i novogodišnje vaučere za decu od 0 do 19 godina i sve zaposlene u obrazovnom i predškolskim sistemu Grada, za koje je izdvojeno oko 20 miliona evra. Sve ovo je u okviru 150 miliona evra koji su obezbeđeni iz budžeta Grada Beograda – naglasio je Šapić.

On je naglasio da će Grad Beograd zadržati i u ovoj godini sve one aktivnosti koje je su trajale i u prethodnoj, 2023. godini.

– Kao što ste videli do sada, ne postoji nijedna aktivnost koja je bila ugrožena ili se nije sprovela. Štaviše, upravo je jedna od novih stvari isplata sadašnje đačke pomoći u vrednosti od 36 miliona evra, odnosno po 20.000 dinara svakom roditelju. Ova akcija je u toku i trebalo bi da bude završena najkasnije sa 10–15. oktobrom – rekao je Šapić.

Gradonačelnik je istakao da se uveo red u javni gradski prevoz od kada je Grad raskinuo ugovor sa „Kentkartom” i sistemom naplate „Bus plus”.

– Sećamo se kampanje koja je krenula protiv te odluke, odnosno da će Grad plaćati milione evra odštete za takav potez, te da neće moći da se kupe karte i slične informacije, da bi samo nakon nekoliko meseci sve utihnulo. Danas Beograđani i gosti prestonice imaju karte nikad jeftinije, koje se kupuju putem SMS poruka, novac od naplate se vratio Gradu, GPS sistem je dupliran, a aplikacija nikad bolja. Postavljene su informativne table i omogućeno je plaćanje putem platnih kartica. Penzionerima je omogućen doživotni, besplatni javni gradski prevoz, bez obnove svake godine, što je ranije bio slučaj, kao i besplatni prevoz za srednjoškolce – istakao je Šapić.

Kada je reč o privatnim prevoznicima, gradonačelnik je demantovao pojedine medije da se JGP prodaje privatnicima. Podsetio je da su to isti prevoznici i imaju od ranije potpisane ugovore sa GSP-om, kao i da su oni integrisani deo javnog prevoza još od kraja devedesetih godina prošlog veka.

– Zašto se nijedan gradonačelnik do sada nije fotografisao pored autobusa privatnih prevoznika? Zato jer nijedan nije hteo da se slika pored krševa, koji su mogli da budu stari i do 10 godina. Najveći broj vozila privatnih prevoznika je dolazio iz Evrope u rashodovanom stanju. Sada je ta odluka promenjena, naime, sada njihov vozni park mora da ima 50 odsto novih vozila, a za tri godine svih 100 odsto – kazao je prvi čovek srpske prestonice.

On je istakao da će upravo zbog novih mera do kraja godine na ulicama Beograda biti 750 novih vozila javnog prevoza, a u naredne dve godine njih 1.300.

– Grad je već kupio 100 novih autobusa na gas, naručili smo dodatnih 150, a za sledeću godinu nameravamo da naručimo još 250 novih autobusa na gas. Cilj je da se u centru grada voze samo nova vozila na gas, kojima će upravljati GSP. Takođe smo naručili i 25 novih tramvaja, dok je plan da se naruči ukupno između 80 i 100 novih tramvaja i trolejbusa, što će omogućiti da za dve, dve i po godine obnovimo celokupni javni prevoz. To nikada nije uradila nijedna gradska uprava u tako kratkom periodu – istakao je Šapić i dodao da je odbio da uzima stare švajcarske tramvaje, jer kako je objasnio, Grad Beograd više nije u takvoj poziciji da se krševi voze po ulicama srpske prestonice, jer Beograđani zaslužuju nove tramvaje.

U toku je projekat, dodao je, za postavljanje komunalno-bezbednosnih stanica i postavljanje kamera u 220 osnovnih škola i 400 vrtića.

– Beograd će biti jedan od najbezbednijih gradova u ovom delu Evrope. Imaćemo jedan od najmodernijih softvera koji uočava oružje i tvrde predmete. Očekujem da ćemo za mesec dana otvoriti nadzorni centar gde će biti povezane sve kamere, a imaćemo i posebne ekipe koje će obilaziti vrtiće i škole – naglasio je Šapić.

Govoreći o uređenju Savske obale, Šapić je istakao da će Beograd, kao i ranije, biti prepoznatljiv po splavovima, ali splavovima koji su uređeni, bezbedni, sa prečišćivačima otpadnih voda.

– Mnogi, koji su sada u sastavu Gradske uprave, nisu verovali da će ova oblast biti uređena, a na kraju smo to zajedno uspeli da izguramo do kraja i ponosan sam na to – naveo je Šapić.

On je rekao da su taksi vozila u gradu bele boje, te da to sada deluje kao usputna stvar, što je ranije bilo nezamislivo.

– Areni smo vratili naziv „Beogradska arena”, vratili smo grb Grada i treba da ga vratimo gde god je to moguće. Broj 11-0-11 ima desetostruko više poziva i jedini smo u ovom delu Evrope koji ima jedan centralizovan broj telefona. Na tome i dalje radimo, ali je svakako značajno efikasnije i uspešnije. Nastavilo smo rekonstrukciju ulica, a u poslednje dve godine obnovili smo najveći broj ulica ikada u ovako kratkom vremenskom periodu – naglasio je gradonačelnik.

Prema njegovim rečima, u toku je priprema za jedan od najvećih saobraćajnih projekata u poslednjih 50 godina, a to je izgradnja novog mosta i tunela.

– Ova gradska uprava će učiniti sve da projekat tunela radi paralelno sa mostom. Ovo će u potpunosti da promeni saobraćajnu sliku grada, smanjiće gužve u saobraćaju i zagađenje za 12 procenata. Proširujemo bulevare, a Karađorđeva ulica treba da postane magistralni prsten i da preseče ulazak u centar grada, te da ulazak u centar grada ne bude samo Terazijski tunel. Moramo da se prilagođavamo razvoju Beograda tako da sve to i radimo brže nego ikada ranije. Do kraja godine imaćemo 2.500 parking-mesta, završena je garaža Pinki, radi se garaža u Vlajkovićevoj, započeti su radovi na garaži kod Hrama Svetog Save. Nastavićemo izgradnju 11 vrtića, za koje očekujem da će biti gotovi u ovoj godini, a spremamo i poseban projekat za vrtiće. Takođe, nastavićemo izgradnju vodovoda Makiš–Mladenovac, rekonstrukciju Trga Nikole Pašića, radi se i Hitna pomoć, a u toku su radovi kod Hrama Svetog Save. Uskoro se završavaju pijace u Obrenovcu, Lazarevcu – naglasio je prvi čovek Beograda.